Hot gruppedate endte i snørr og tårer – Jakten på kjærligheten

Foto: Tv2

Spent morgen

De seks av oss som ble invitert med videre, og på gruppedate med Stefan, var ekstra spente denne morgenen. Alle lurte veldig på hva vi skulle gjøre sammen. Stefan hadde forberedt oss på at han hadde en plan klar, som kanskje ville gi oss noe å bryne oss på. Vi jentene hadde fundert mye, og snakket om, hva denne utfordringen kunne være.

Her kan du lese mer om da jeg ble invitert med videre: Sjokkert hørte jeg han si navnet mitt

Han hadde bedt oss om ikke å tenke så mye på dette. Men det gjorde vi jo selvfølgelig. Og mange gode ideer dukket opp. Fra hinderløype til svømmekonkurranse. Saueklipping og traktorkjøring. Eller kanskje bare en hyggelig lunsj? Med bryggedans? Hvor han brukte litt tid på hver enkelt av oss, for å bli bedre kjent?

 

En hot utfordring

Vi visste jo alle at Stefan dyrker chilli. Og en av oss nevnte at hun trodde det kanskje ble noe med chilli. Kanskje en chilli spise konkurranse? Jeg må innrømme at jo mer jeg tenkte på dette forslaget, jo mer tenkte jeg at det er nok riktig. Chillispising kunne være hans oppfordring, eller ildprøve, til oss.

 

Ønsket meg litt romantikk

I mitt stille sinn håpet jeg på en gruppedate med en romantisk undertone. Men ville en chilli spise konkurranse ha en flørtende tone? Jeg tenkte at det kanskje kom an på settingen. Hvordan han hadde tenkt seg dette. Og så tenkte jeg at dagen lå foran oss som en åpen bok. Og i det første kapitlet i eventyret, hadde han sikkert satt av plass til gode samtaler, hygge, kos og litt romantikk.

Samlet sto vi utenfor hotellet og trippet spent, da Stefan kom vinkende og smilende for å ta oss med til stedet vi skulle være.

 

Alt klart for en nydelig lunsj

I enden av en liten sti som ledet mot vannet, var det dekket et nydelig lunsjbord til oss i en vakker lysning i skogen. Bordet bugnet av ost, frukt, salat, asparges, scampi og all verdens godsaker. Det eneste som stakk seg ut som litt underlig, var flere flasker med melk. Og skåler med youghurt. Bitene falt på plass. Melk og youghurt demper den brennende følelsen i munn og mage, som det å spise rå, hot chilli etterlater seg.

Foto: Tv2

 

Chilli spise konkurranse 

Stefan gikk rett på sak etter at han hadde ønsket oss velkommen til bords. Her skulle det spises rå chilli ja. Flere chilli til og med. Fra ikke så veldig sterk, til grusomt, fryktelig, og ut av det ville sterk. Og den som klarte å komme gjennom alle de ulike chilliene, uten å spytte ut, ville få en alene date med han.

Foto: Tv2

 

Varselklokkene mine ringte 

Varselklokkene mine begynte å ringe. Jeg hørte at de gikk av, men jeg lyttet ikke. Hele denne settingen er så uvant.  Et helt crew av mennesker følger oss intenst hele tiden. Det er mikrofoner og kameraer som ser og hører alt. Dette er jeg ikke vant til i det hele tatt. Følte meg litt stiv, usikker og utilpass. All fokus ble trukket mot dette skremmende og fremmede. Jeg prøvde å tvinge alle mine antenner mot Stefan, de andre frierne og det vi skulle gjøre sammen. Lukket igjen alt annet av tanker og følelser, slik at jeg kunne være meg selv og tilstede akkurat der og da.

Dette var den første muligheten jeg hadde til en ny samtale med Stefan. Som jeg håpet ville vise han flere sider ved meg. Selv om varselklokkene ringte svak et sted der inne, valgte jeg å overhøre dem. De var bare irriterende støy akkurat nå. Jeg forsto heller ikke helt hvorfor alarmen gikk. For det var jo absolutt ingen røde flagg i dette scenarioet. Eller?

 

Ville så gjerne lære mer om Stefan

Og jeg ville så gjerne lære mer om han. Personen Stefan. Ikke bonden Stefan som dyrker chilli, og er med på Jakten på kjærligheten, men mannen som har åpnet sitt hjerte for å finne kjærligheten.

Egentlig syntes jeg dette var en underlig måte å bli kjent med oss på. Sånn egentlig, innerst inne, tenkte jeg det. Hvis jeg skal være helt ærlig.

De tankene dyttet jeg lett bort. Jeg er en person som blir lett revet med. Og jeg synes sånt er gøy. Men kanskje ikke som en del av et møte, hvor fokuset er å bli personlig og dypere kjent med hverandre?

 

Jentene svelget unna

Vi jentene tok dette på strak arm, og svelget unna chilli etter chilli. Stemningen var god den. Vi lo, mens vi gispet etter luft, og tårer og snørr rant i strie strømmer. Konkurranseånden var over oss. Hver og en ville ha alenetid med Stefan. Og vi var villige til å kjempe for den dyrebare tiden.

Foto: Tv2

 

Dårlig selvfølelse 

Alle vet vi at tiden er knapp når det gjelder å smøre egen sjanse til å bli invitert med videre. Og vi er fortsatt nye både for hverandre, for Stefan og for hele denne settingen vi er i. Å sette godfoten først, være omgjengelig, positiv og uredd, blir nesten et mantra.

Jeg, med min dårlige selvfølelse og tro på meg selv når det gjelder dating, gjorde meg ekstra nervøs. Og det fine med denne konkurransen, var at jeg glemte å være engstelig en stund. Jeg bare ble med, uten å tenke noe særlig.

 

Hva lærte jeg om Stefan?

Stefan fikk vist litt av hvem han er. Sin pasjon for chilli var tydelig. Og han delte villig av sin kunnskap om denne frukten.

Kanskje dette også er en del av hans humor? Og det at han kanskje liker å pushe seg selv og andre innimellom? Jeg sier kanskje. For jeg vet ikke. Det blir bare et inntrykk jeg satt igjen med.

Foto: Tv2

 

Minnet litt om spisekonkurransene i Senkveld

Det ble jo begrenset hvor godt vi ble kjent med han i løpet av denne lunsjen. Og hvor mye han fikk lære om hver og en av oss frierne.

Morsomt var det. Og helt forferdelig og litt vondt. Det minnet meg på Senkveld med Thomas og Harald, da de hadde spisekonkurranser.

 

Hva lærte Stefan om oss?

Det ble ingen spørsmål fra han til oss. Ingen mulighet for intimitet. Vi fikk ikke stilt han de litt dypere spørsmålene.

Jeg hadde kanskje ventet at han skulle være litt mer ivrig etter å få tid med hver enkelt av oss? Bruke tiden godt for å bli bedre kjent? Begynne å danne seg et bilde av, hvem han ville invitere med seg inn på gården?

 

Ballen ligger på hans bane

På speed daten opplevde jeg at det var litt opp til meg. Å flørte, og å vise litt av min personlighet, på godt og vondt. Min tanke var vel også at ballen nå lå i hans fang.

Dette var vel den måten som fungerte best for han? Han har jo også med seg en bagasje inn i dette.  Som sikkert preger hans måte å forholde seg til oss jentene på, og hele sirkuset rundt.

Heidi var den tøffeste av oss, og stakk av med premien. Og daten vår slutter litt dramatisk da en av jentene velger å trekke seg. Mer om dette i neste episode, hvor gruppedaten fortsetter i en litt mer romantisk setting.

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM

2 kommentarer
    1. Så fantastisk godt skrevet Janne 🥰 I den settingen dere var i, så skjønner jeg at bjeller og magefølelse ville fortelle deg noe, men hallo hvem klarer å ta signalene som kommer ? Prøv det den som vil. Synes at alle gjorde en fantastisk innsats. Og at Hege valgte å trekke seg står det respekt av. Og du er jo bare så positiv, ærlig og tydeligvis den Janne som jeg fikk et godt førsteinntrykk av ❤️

      1. Hei😍 Så fint å få melding fra deg😊 Ja, det ble en både artig, men også litt underlig gruppedate. Tror kanskje Stefan ønsket å finne ut litt om våre personligheter kanskje? Hvem er med, hvem tar det på strak arm, hvem vil si nei men tør ikke, hvem er trygg og ærlig i seg selv? Ikke godt å si… Vi var alle med på leken, på hver vår måte. Han hadde fått noen grepa jenter i fanget vet du🤣 Men forvirret, det var jeg akkurat da. På flere plan.
        Absolutt enig med deg. Det står bare respekt av at Hege trakk seg. Jeg er veldig spent på å se den siste samtalen mellom henne og Stefan.
        Tusen takk❤️🙏 Du er god da❤️ Det var så fint å bli kjent med deg også. Hadde vært så fint hvis du hadde blitt litt lenger😍 Jeg prøver hele tiden å være akkurat den jeg er, åpent og ærlig. Så håper jeg at akkurat det kommer frem i hvert fall🙏 Og så gjenstår det å se om jeg er en dame for Stefan😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg