Speed daten hvor alt gikk galt – Del 2 Jakten på kjærligheten

Foto: TV2

Gruet du deg?

Stefan ser på med meg vantro, litt bekymring og kanskje undrende, i forhold til hvordan han skal reagere på dette med klovnenesen. “Gruet du deg?” spør han etter at jeg prøver å understreke at klovnenesen er ment å minne oss på, at dette ikke er så farlig. Selvom vi alle kanskje føler oss litt som ufrivillige klovner på friertur.

Jeg svarer, som sant er, at jeg hadde gruet meg veldig. Ikke til å møte han, det gledet jeg meg til, men hele settingen rundt. Alt dette ukjente som vi har signet oss med på, som blir en veldig annerledes måte å møte en potensiell kjæreste på.

Et langt svevende brev

Stefan sier at han lurer litt. “Jeg har jo lest brevet ditt” sier han. “Og det var et langt, svevende brev” Han ønsket å invitere meg med, fordi han lurte på om jeg var sånn hele tiden? Jeg skjønner jo at, hvis han oppfattet brevet mitt som litt merkelig og svevende, og så møter meg med klovnenese og førstehjelpsskrin, så kan han jo tenke at denne damen ikke er veldig jordet. Men jeg tar også til meg, at det må ha vært noe han syntes var spennende, i og med at han ønsket å møte meg. En liten trøst akkurat der og da.

Jeg ler hjertelig og sier meg enig i at jeg skrev mye. Der og da hadde ikke jeg så lyst til å diskutere om brevet mitt var svevende eller ikke. Ei heller forklare dypere hvorfor jeg forfattet brevet på den måten jeg gjorde. Det føltes ikke riktig på en måte. Jeg bare tok til meg hvordan han hadde opplevd det. Klikk på lenken og les brevet og tanken bak. Kanskje du er enig med Stefan? Bonden syntes brevet mitt var svevende

Jeg måtte gutse på

Stefan var bare god og hyggelig. Og han hadde lagt merke til, at jeg sa i brevet, at jeg virkelig måtte slippe tak i usikkerheten min, og bare tørre å gutse på. Tørre å ta et skikkelig hopp ut i det ukjente.

På dette tidspunkt hadde skuldrene senket seg. Og jeg kjente på at hans ro smittet over på meg. Han har en veldig jorda utstråling. Trygg og varm. Og det var veldig behagelig å bli dradd litt ned igjen, få plantet føtter, hjerte og mage på trygg grunn.

Foto: TV2

Og endelig løsner alt for oss begge to. Stemningen snur fra litt vond og klein, til åpen, varm humor. Kanskje vi begge følte oss litt tryggere på hverandre? Stefan tar ikke bare på seg klovnenesen med et stort smil, han ikler seg både hjertebriller og duskete hårbøyle mens han ler hjertelig. Så utrolig sporty gjort, og for en glede for meg å kjenne på at dette i hvertfall endte med en god tone mellom oss. Og han var veldig søt der han satt. Leende og lettere rød i ansiktet, med hjerter dansende på toppen av hodet.

Stefan sitter igjen med en uggen følelse

“Jeg hadde litt vondt av henne da hun gikk” sier Stefan. Og med en gang han sa det, tenkte jeg at han opplevde meg om helt ute og at jeg hadde dummet meg skikkelig ut. “Spesielt i forhold til det siste hun sa. Jeg er ikke gæren hele tiden altså”. Huff a meg. Jeg følte meg så dum og liten da han sa det. Men så sier han noe som plutselig snur om på det hele. “Jeg lurer på om jeg kanskje ga henne en dårlig følelse”. Jeg rykker til, skjerper ørene mine og tenker: hva mener han? Stefan fikk vondt i magen fordi han tenkte at han kanskje hadde gitt meg en dårlig opplevelse. Ikke at jeg hadde vært et fryktelig møte for han.

Klikk på lenken og les hvordan det ble å se han si dette på tv Jakten på kjærligheten – bonden fikk en uggen følelse etter min speed date

Jeg var bombesikker på at jeg måtte reise hjem

Foto: TV2

Med selvlysende ører sier jeg i intervjuet etter daten, at jeg fikk et veldig godt inntrykk av Stefan. Og at jeg veldig gjerne vil være med inn på gården og bli bedre kjent med han. Det som ikke kom med på tv var, at jeg ganske fortvilet sa, at jeg trodde at han kom til å velge meg bort. Ganske enkelt fordi min humor ikke gikk helt hjem, heller ikke gaven kanskje, og at han muligens synes at jeg er for mye Pippi på ville veier.

Ble jeg sendt hjem?

Hvordan den første utvelgelsen gikk, og hvem som fikk bli med på gården, legger jeg ut ganske snart.Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM

5 kommentarer
    1. Synes du var den sprekeste dama han møtte!!!!! Jeg skjønner ikke helt hvorfor han reagerte sånn. Sikkert ikke lekt og vært fri som du er💥💃💪🤩

      1. Hei Ronja💛 Beklager så seint svar, men tastaturet har sluttet å virke plutselig. Så jeg har stresset litt rundt det om dagen.
        Vi var jo alle skrekkslagne nervøse🤣 han også. Så det kan jo ha vært noe der? Eller så har han ikke samme humor som meg, og skjønte derfor hverken det morsomme i dette, eller budskapet❤️🙏

    2. Synes du? Takk for det💛 Han var sikkert like nervøs og spent som oss friere. Og det preget han sikkert i møte med oss.

      Ikke godt å si hvorfor det ble sånn for han? Kanskje han hadde dannet seg et bilde av meg? Og så stemte kanskje ikke det helt med hva han møtte? Eller kanskje han ikke har samme humor som meg? Det ble som det ble. Og det er ok😊

      1. Hei Kari💛 Jeg er så sein med å svare deg. Beklager det. Men tastaturet sluttet plutselig å virke skjønner du.

        Sant det du sier. Jeg kan ikke være noe annet enn den jeg faktisk her. Fullt, helt, ærlig og åpent. Så får det heller bare briste eller bære❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg