Bedre enn dette blir det ikke

Spennende, sunt og lekkert. Kinesisk Gua Bao

I kveld er jeg så heldig å få lov til å ha Alt Asiatisk på besøk i min blogg. Hun tryller frem de mest fantastiske retter, alle med en smak av Asia.

Ikke bare er dette mat som smaker fantastisk godt, men de er også et sunt alternativ for oss voksne damer.

Det viser seg at kvinner som kommer fra Asia ofte har veldig få, eller ingen plager, i overgangsalderen. Og noen forskere lurer på om det kan ha noe med kostholdet å gjøre.

I et asiatisk kosthold finner du mye av både phytoøstrogener, sunne fettstoffer fra blant annet fisk, masse grønnsaker fulle av vitaminer og mineraler.

Er du usikker på hva phytoøstrgener er? Og hvorfor de kan være viktige for deg? Det kan du lese mer om HER

Hvem er Alt Asiatisk?

Bak bloggen Alt Asiatisk står ei nydelig jente på 25 år. Hun kaller seg TuTu, og med sine vietnamesiske røtter, har hun vokst opp i et hjem med både en mor og en mormor som elsket å lage tradisjonell, vietnamesisk mat.

Hennes far derimot var opptatt av å introdusere familien for det europeiske kjøkkenet.

TuTu sier selv: “Jeg er evig takknemlig for at begge mine foreldre har utfordret mine smakssanser, slik at min store lidenskap for mat begynte sakte, men sikkert å vokse tydelig frem. Hos Alt Asiatisk vil du derfor finne en god blanding av oppskrifter som hovedsakelig er fra Sør-Øst og Øst Asia. Jeg kommer også til å dele en del bakeoppskrifter, og skjulte perler fra «den blå kokeboka» til Mamma TuTu”

Alt TuTu tryller frem ser så utrolig fristende og lekkert ut. Og flere ganger har jeg tenkt at dette må jo være vanskelig å lage. Men hver gang blir jeg så overrasket over hvor enkelt det er. Hun er også alltid velvillig med å svare meg når jeg spør om noe, og hun hjelper og kommer med råd.

Ser det ikke lekkert og fristende ut?

Bloggen hennes finner du HER

Hun deler også ukesmenyer med deg. En herlig måte å planlegge ukens middager på. Uansett om du velger å følge hele planen, eller bare lar deg inspirere.

I mitt neste innlegg deler jeg hennes fantastiske laksesalat med deg

Du finner meg her på sosiale medier:

Facebook: HER

Instagram: HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg