Hvordan vet du at dine leddsmerter ikke er farlige?

Mange kvinner opplever at de får smerter i kroppen og leddene når de kommer i overgangsalderen. For noen er dette skremmende og de blir redde for at de har fått en alvorlig sykdom.

Ofte sitter leddsmertene i nakke, rygg, skuldre, hender, føtter og håndledd. Enkelte sliter også med at smertene stråler ut i kroppen og gir vondter i armer, lår og legger.

Dette kan bli hemmende i dagliglivet når helt hverdagslige ting som å bære matvarer hjem fra butikken, strekke seg mot kaffekoppen, henge opp klesvasken eller å være i bevegelse gjør vondt. Noen ganger kan smertene ødelegge nattesøvnen.

Jeg hadde det sånn. Og det snudde opp ned på hverdagen min. Hvordan jeg opplevde dette, og hva jeg gjorde, kan du lese mer om HER.

Det var først da jeg snakket med min gynekolog at brikkene falt på plass. Egentlig var jeg hos henne fordi, jeg i tillegg hadde begynt å bli plaget av nattesvette, og fordi menstruasjonen plutselig hadde blitt veldig uregelmessig. Hun lyttet til meg, mens jeg beskrev hvordan nettene og hverdagene mine ble hemmet av vondter og ubehag, og et humør som sprikte i alle retninger.

Hun konstaterte raskt at det var overgangsalderen som hadde meldt seg. Og hun forklarte hvordan svingninger i hormonene mine gav meg alle disse nye utfordringene.

Du trenger ikke å plages i det uendelige for det finnes hjelp å få. Moderne hormonbehandling tilpasses akkurat deg og dine behov. Sammen med din lege finner dere ut av hva du trenger av hormoner og hvor mye. For noen passer det med hormonplaster, andre spiral, krem eller gel som du påfører huden eller fører inn i skjeden.

Tilpasset trening kan også være til hjelp. Dette vil jeg fortelle deg mer om i et eget innlegg.

Jeg hadde stort utbytte av massasje som var dyptgående, stimulerte blodsirkulasjonen, lymfeknutene og som stimulerte ulike kjertler i kroppen.

Du finner meg på Facebook HER

Og HER på Instagram

Snapchat: lykkeligdep

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg