Ja, jeg tisser på meg

fullsizeoutput_49b3

Da jeg drev mitt eget treningsstudio, spesialiserte jeg meg på trening for jentekroppen. Jeg lagde mine egne timer hvor vi blant annet trente Pilates som er fantastisk for å stramme opp bekkenbunnen. Den gangen hadde jeg aldri problemer med stress inkontinens. Sånn er det ikke nå. Og det er veldig lite hyggelig, litt pinlig og til tider hemmende når jeg opplever at jeg tisser litt på meg. Det verste er, at når jeg må på do, så må jeg på do med en gang. Hvis ikke kan det gå gæærnt.

Som den gangen jeg skulle gå til en venninne. Jeg gikk på en gangsti som ligger ved siden av hovedveien. En ganske trafikkert vei, som fører opp til vårt boligfelt. Turen til min venninne tar ca. 15 min å gå. Jeg passet på å tisse før jeg gikk hjemmefra. Men allikevel så kjente jeg, da jeg var kommet ca. halvveis, at nå må jeg på do.

Jeg prøvde å holde meg alt jeg kunne. Strammet magen, prøvde å trekke skjedemuskulaturen opp mot navlen, mens jeg knep rumpa så hardt sammen, at jeg nesten ikke klarte å sette den ene foten foran den andre. Med små, stive skritt prøvde jeg å skynde meg videre mot målet, mens øynene mine lette febrilsk etter et usjenert sted jeg kunne late vannet.

En bitte, liten buskvekst var det eneste egnede skjulestedet. Jeg vurderte, om de grønne bladene omkranset buskens grener tett nok, til at den i hvert fall ville kunne skjule de mest private delene på min kropp. Nå kunne jeg ikke holde meg lenger. Det var snakk om sekunder. Og jeg hadde ikke tid til å vurdere frem og tilbake mer.

Fortsatt med et stramt grep om egen muskulatur, i det aktuelle området, småløp jeg med mine stive pinneben for å ta plass bak mitt grønne skjulested. Jeg kjente at det begynte å dryppe litt, uten at jeg klarte å holde igjen. Raskt dro jeg ned buksen og satte meg på huk. Jeg var reddet fra å tisse på meg, men min stolthet fikk seg en bitte liten knekk akkurat der akkurat da.

Kanskje du kjenner deg igjen i dette? Eller har opplevd noe lignende? Da min venn, kan jeg trøste deg med, at dette kan vi gjøre noe med.

Mer om urge inkontinense kan du lese HER

Og HER kan du lese om stress inkontinens:

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

2 kommentarer
      1. Velkommen i klubben. Jeg vet jo hvor pinlig og ubehagelig dette er. Jobber med å finne ut hva som kan hjelpe oss. Og alt jeg finner ut funker, vil jeg dele med dere. Hang in there girl💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg