Jeg var livredd

Redselen for at noen skulle merke det. Lukte det. Hver gang jeg ufrivillig tisset litt på meg, ble jeg skrekkslagen. Livredd for at dråpene skulle trenge gjennom buksene jeg hadde på, så alle vil se det.

Dette førte til at jeg alltid hadde på meg bind. Det hendte jeg ikke ble med på aktiviteter fordi jeg ikke visste om det var et toalett i nærheten. Og når jeg kom til et fremmed sted, var det første jeg gjorde å scanne rommet for å finne ut hvor toalettet var.

Det aller verste var den kvelden jeg hadde våget meg inn på et treningsstudio. Tiden var inne for å begynne å trene igjen. Og jeg hadde funnet et sted hvor jeg tenkte at jeg ville trives godt.

Den første gruppetimen jeg skulle være med på, var en kombinert step og styrke time. Det falt meg ikke inn, i min villeste fantasi, at 3 år uten trening kunne sette meg såpass langt tilbake. Som instruktør vet jeg jo at trening er ferskvare, og at jeg ville få en utfordring kondisjonsmessig og styrkemessig. Det er klart. Men at jeg ved den minste utfordring skulle tisse på meg var jeg ikke forberedt på.

Det var som om alle timene, hvor jeg hadde trent og styrket bekkenbunnsmuskulaturen, var som blåst bort. For første gang erfarte jeg, det som andre jenter hadde fortalt meg at de opplevde. Et problem som jeg hadde vært så heldig å kunne hjelpe dem med, ved riktig trening av bekkenbunnen.

Når jeg anstrengte kroppen ved å hoppe på steppen, eller å løfte vektstangen, kjente jeg at jeg ikke hadde kontakt med eller kontroll på bekkebunnen. Og nå kom det ikke et par dråper tiss i trusa. Nå følte jeg at det kom litt mer. Og jeg kunne ikke kontrollere det.

Skamfull og flau forlot jeg timen. På vei hjem bestemte jeg meg for at dette ikke skulle få lov til å skje igjen. Nå måtte jeg ha fokus på å trene opp kjernemuskulatur og bekkenbunnen min først og fremst. Det var første skritt, alfa og omega, mot å komme i god fysisk form igjen.

På min YouTube kanal finner du noen filmer med korte og enkle treningsøkter du kan gjøre hjemme. Klikk på linken så kommer du rett til en video som trener mage, rygg og lærer deg den effektive heisknipeøvelsen:

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg