Julens enkleste bakst

fullsizeoutput_3c0b

Disse kakene ser kanskje ikke så vakre ut, men de smaker nydelig. Og noen ganger er det befriende å bake kaker som ikke skal være så forseggjorte , som ikke tar lang tid og som er superenkle å lage.

Disse kakene får bein å gå på så fort de er ute av ovnen. Sønnen min digger dem sammen med iskald melk eller varm sjokolade. Og han får lov til å spise så mange han vil, for det er jo så enkelt å lage flere.

Dette trenger du:

250 g smør (melange) romtemperert

330 g hvetemel

110 g melis

1 egg til pensling

Perlesukker

Og slik gjør du:

Kna ingrediensene sammen i en bolle. Jeg bruker hendene, men du kan bruke en bakemaskin hvis du vil. Bruk da K-vispen og la maskinen gå på lav hastighet.

Del deigen inn i to deler som du former til to pølser. Legg deigpølsene i kjøleskapet i ca 30 min.

Forvarm ovnen til 175*C. Dekk to bakeplater med bakepapir.

Ta deigen ut av kjøleskapet og skjær 1/2 cm tykke skiver ut av pølsene.

IMG_1842.jpg

Legg skivene på bakeplatene. Pisk egget sammen før du pensler skivene med det. Dryss perlesukker over dem.

Stek kakene i ca 10 min.

fullsizeoutput_3bf6

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg