Lykkeregn

Det regner. Men hva gjør vel det?

Sommerminner er nytetid. Det er jordbær. Nyfisket makrell som spreller på grillen. Hvitvin utover natten, kos, latter og deilig samvær med venner.

Late morgener med kaffe på sengen. Og hvert minutt teller.

Så dyrebare er minuttene at ikke ett sekund kan kastes bort på å vente på solen.

Heller vil jeg nyte at regnet gir meg mulighet til å dovne meg, bake boller, tenne stearinlys, gå en tur i skogen etterfulgt av en deilig varm dusj.

Kakao med krem, hengekøye og bål. Duften av vått gress blander seg med søt røyk fra brente bjørkekubber. Jeg har raggsokker og ullgenser på.

Bikinien ligger trygt i skuffen sin etter endt flørt med sommeren. Den lukter fortsatt litt av salt sjø og solkrem. Det er litt vemodig. Den ser litt trist ut der den ligger. Nyvasket og pent foldet sammen. Den venter. For den vet at alt tar slutt, men det kommer nye muligheter. Nye dager med sol, varme, salt sjø, sand og solkrem.

I mellomtiden skal jeg fortsette å pleie denne deilige, fargesprakende høsten for alt den har å gi. Det er nytetid for alle mine sanser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg