Som om overgangsalderen ikke var ille nok

Føles du at du må på do å tisse hele tiden? Selvom du akkurat har vært på do? Kanskje du våkner flere ganger i løpet av natten for å gå på toalettet?

Og kjenner du igjen den litt febrilske følelsen når du kommer til et fremmed sted og ikke aner hvor toalettet er? Stresset lar du blikket gli over stedet for å finne ut hvor nærmeste do er. For du vet at når du kjenner at du må late vannet, da må du gå på toalettet med en gang. Hvis ikke vet du at det kan komme noen ufrivillige dråper i buksa.

Dette kalles urge inkontinens. Noen ganger er det ikke så lett å finne årsaken til at dette skjer. For meg er det sånn at det kommer plutselig: Jeg kjenner at jeg må på toalettet nå med en gang. Og jo mer stresset jeg blir på at jeg må på do, jo mer sannsynlig er det at jeg får en urinlekkasje. Så for meg tror jeg det faktum at jeg opplever det som veldig stressende, og for alt i verden vil hindre at jeg tisser på meg, fører til lekkasjen.

Når jeg tok opp dette med legen min sa hun at det for noen kan være sånn, at reseptorene i blæren sender feil signaler til hjernen, som indikerer at blæren er fullere enn den faktisk er.

Du er ikke alene om å ha den sånn. Jeg har opplevd dette flere ganger jeg også. Du kan lese om den gangen jeg tisset bak en busk i all offentlighet HER

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg