Utover eller innover; den lille forskjellen

Nå vet jeg hva du tenker. Men det er ikke den lille forskjellen jeg tenker på akkurat nå. Jeg tenker mer på måten vi møter vår elskede, i et partnerskap. For der ligger mye av svaret på ”som man reder så ligger man”.

Når forelskelsens rus fades ut i møte med hverdagens karrierejag, det perfekte hjem, bleieskift, venninnekvelder og fisketur med gutta, det er akkurat i det møtet kjærligheten treffet sitt ømme punkt.

For kjærligheten kan være litt egoistisk. Det kan være enklere å fokusere på hva du vil ha fra din partner. Hva han skal gjøre for å tilfredsstille dine behov, se deg og bidra til ditt drømmerede.

Det kan igjen lede til at din kjæres ”feil” eller ”mangler” blir altfor tydelige. Fokuset blir på alt han ikke er, istedenfor alt det fine og positive han også er. Da rusler du surmulende og mutt inn i det jeg kaller å være innoverlent. Hvor tankemønsteret ditt går innover i deg selv, og koser litt med ditt ego. Jeg tror vi alle går i den fellen fra tid til annen. Spesielt når tosomheten blir krevende.

For en stund siden, var jeg i et forhold med en mann, som er utoverlent. Han var, på alle plan i forholdet, opptatt av meg og hvordan han kunne tilfredsstille meg. Og det gjorde noe med meg.

Han gjorde meg så lykkelig at jeg også ble opptatt av hans behov og ønsker. Trivielle ting ble uvesentlige hver gang vi var sammen. Vi så hverandre, lyttet til hverandre og gjorde små og store ting for hverandre. Jeg lærte mye av han om hvordan kjærligheten kan gjøre to mennesker til en enhet.

En ting er jeg helt sikker på. At når vi er blitt gamle og grå, så er det ikke det perfekte hjemmet vi ønsker oss mer av. Eller den perfekte kroppen og den perfekte jobben. Jeg er helt sikker på at det vi kommer til å ønske oss mer tid til, er nærhet. Mer tid med vår elskede. Flere klemmer, mer tid i armkroken, lange deilige kyss…. og litt annet også.

Kjærligheten er ikke noe du kan tvinge frem på dine egne premisser. Den kommer til deg, helt frivillig, hvis du er villig til å ta det første steget utover.

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg