Vet du hvorfor jenter trenger annen trening enn menn?

Jentene mine på mitt treningsstudio Puzt

Musklene som omkranser ryggsøylen din, har som oppgave å holde deg oppreist med en flott holdning. Når disse musklene blir svake kan du bli mer krumbøyd og utvikle en feil stilling både når du står og sitter. Dette kan igjen gjøre at du får vondt i rygg, nakke og skuldre.

For kvinner som har født barn er det spesielt viktig å trene bekkenbunnsmusklene. Og det er viktig at du lærer hvordan du trener disse musklene riktig, slik at alle musklene sterkere. Mange tror at det holder å knipe av tissestrålen når de er på do. Men da får du bare tak i en liten del av muskelgruppen. Bekkenbunnen består av muskler som er rundt anus, urinrør og vagina. Alle disse musklene må aktiviseres for at du får god effekt.

Men hva gjør du hvis du ikke trives på et treningssenter? En god begynnelse er å trene hjemme. Og jeg kan hjelpe deg med dette.

På min Facebook side Lykkelig Deprimert, har jeg laget en lukket gruppe som heter Lykkelig Kropp. I denne gruppen guider jeg medlemmene i hvordan trene på best mulig måte hjemme.

Treningsopplegget er skreddersydd for kvinnekroppen. Et opplegg som lærer deg å gjøre knipeøvelser riktig, som gir deg styrketrening som er enkel og effektiv, og som hjelper på vondter i f.eks. nakke og rygg. Jeg tar også hensyn til at vi jenter trenger litt annen trening enn menn. Fordi vi føder barn, vi har mindre muskelmasse og lagrer mer fett. Vi er rett og slett skapt annerledes enn menn, og våre kropper utsettes for andre påkjenninger gjennom livet.

Synes du dette høres interessant ut? Da kan du be om å få bli medlem av gruppen Lykkelig Kropp, eller du kan sende meg en mail til [email protected]

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg