Å føle seg som en klovn, betyr ikke at man er en klovn – Jakten på kjærligheten

Tanken bak klovnenesen

Å føle seg som en klovn, betyr ikke, at man er en klovn. I Jakten på kjærligheten kjente jeg meg litt som en klovn på glattisen. Det var jo skummelt bare det å sende brev til bonden. Jeg brukte lang tid på å ta det steget. Og jeg tenkte vel innerst inne, at han sikkert hadde så mange friere å velge mellom, at jeg sannsynligvis ikke ville bli invitert med videre.

Når telefonen kom om at Stefan gjerne ville møte meg, så begynte det å bli virkelig for meg. Hva har jeg egentlig satt i gang nå? Kommer jeg til å klare å stå i en så uvant og fremmed verden? Hvor jeg samtidig skal flørte og date? Kanskje jeg stivner helt, og ikke klarer å være meg selv?

For meg er det ofte lettere å komme gjennom utfordringer og krevende situasjoner når jeg gjemmer meg litt bak humor. Ja, gjemmer meg. Jeg velger på en måte å tøyle, og å hjelpe den usikre Janne, ved å trekke frem det som er morsomt. Eller rett og slett se det hele med et humoristisk filter.

Når tankene om alt det som ville være skummelt ved å være med i Jakten på kjærligheten kom, smøg også tanken om at jeg frivillig, men samtidig ufrivillig, ville bli en klønete klovn. Og så tenkte jeg at bonden og alle frierne kanskje også hadde det litt sånn?

Derfra var veien kort til å ta dette et skritt lenger. Gjøre et nummer ut av det. Lette litt på trykket for oss alle sammen.

Samtidig tok jeg jo dette helt seriøst. Jeg ville virkelig gjerne bli kjent med Stefan, hans liv, gården og alle dyrene hans. Og hvis jeg skulle få til det, måtte jeg altså stille opp på tv.

I utgangspunktet var klovnenesen ment som en trøst for meg selv. Og kanskje noe jeg kunne tulle og fjase med sammen med de andre frierne. Det var egentlig ikke før jeg kom til hotellet, og speed daten nærmet seg, at jeg på alvor tenkte at Stefan kanskje også ville synes dette var en gøy måte å se det hele på.

Da de første opptakene var i gang, og jeg sto midt oppe i sirkuset med begge bena, kjente jeg virkelig at den snublete, klønete, rare og litt ufrivillig morsomme klovnen kom frem.

Det var utrolig mye nytt jeg måtte forholde meg til av helt fremmede elementer. Tv team med kameraer og mikrofoner som registrerte alt jeg sa og gjorde. Og ikke minst det å slippe all kontroll på hvordan dette blir sydd sammen og vist på tv.

Hvorfor klovnenese på speed date

Jeg prøvde å si noe om at han, og vi frierne, har kastet oss inn noe som virkelig er ukjent for oss. Og sånn sett er det lett å føle seg som en ufrivillig klovn på glattisen.

Samtidig prøvde jeg å lette litt på stemningen rundt alt dette. Jeg prøvde å ufarliggjøre denne settingen vi alle syntes var skummel, ved å poengtere humoren i sirkuset Jakten på kjærligheten. At det vi er med på nå, egentlig ikke er så farlig. Det kommer bare an på hvordan vi forholder oss til dette sammen.

Vi er jo bare mennesker som møtes, og får lov å ha dette eventyret sammen.

Klikk på lenkene og les hvordan det gikk på vår date:

Jakten på kjærligheten – bonden fikk en uggen følelse etter min speed date

Speed daten hvor alt gikk galt – Del 1

Speed daten hvor alt gikk galt – Del 2

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg