Forvirret hjerne gir hetetokter

Et av de første symptomene jeg fikk, på at jeg var kommet i klimakteriet, var at jeg fikk problemer med å sove om natten. Enkelte kvelder kunne jeg ligge å vri meg i timer, før jeg endelig sovnet. Mye av grunnen til det var at jeg enten var for varm, eller så ble jeg altfor kald.

Hva som foregår i kropp og hode, som gjør at det blir sånn, vil jeg fortelle deg litt om i dette og neste innlegg.

Hetetokter

Hetetokter kan oppleves litt forskjellig fra kvinne til kvinne. Noen har bare et symptom, mens andre har flere. De vanligste symptomene er svetting, hjertebank og rødmende hud.

Hvorfor får du en hetetokt?

Når dine nivåer av østrogen faller, virker ikke den indre termostat helt som den skal lenger. Den påvirkes av ubalansen i hormonene dine, og blir rett og slett litt forvirret.

Men hva styrer den indre termostaten? Og hvorfor den kortslutter kan du lese mer om her: Når kroppens termostat går bananas

 

Her finner du meg på sosiale medier: FACEBOOK

INSTAGRAM

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg