Jakten på de dyrebare minuttene – Jakten på kjærligheten

Foto: Tv2

Når jeg sa ja til å bli med på Jakten, så sa jeg jo også ja til å bli med på en tv produksjon

Og akkurat det brukte jeg litt tid på å forberede meg på mentalt. Jeg har jo aldri vært på tv. Og absolutt ikke datet noen med et kamera på slep. Så for meg, var det viktig å prøve å se for meg, hvordan dette ville bli. Prøve å se det fra produksjonens side, fra Stefan sitt ståsted, se for meg de andre frierne, og ut i fra det forsøke å plassere meg selv.

For meg var dette litt ekstra utfordrende rent personlig sett. Stadig minnet hjernen min meg på dårlige erfaringer fra tidligere dater og kjærlighetsforhold. Og ikke minst spant tankene mine rundt alt som kan gjøre at jeg kommer til kort. At jeg ikke er bra nok, flink nok, sterk nok.

 

Det var trist å se at Hege forlot oss

For meg var de andre jentene viktige i dette eventyret. Det var ingen andre jeg kunne dele tanker med i alt dette. Bortsett fra de herlige folka som jobbet i produksjonen.

Vi frierne fikk et spesielt bånd, fordi vi sto i dette med begge beina sammen. Ingen kan helt skjønne hvordan det oppleves, bortsett fra oss. Vi ble godt kjent på denne tiden. Vi brukte hverandre for alt det var verd. Litt konkurrenter var vi jo. Men alle ønsket hverandre kun det beste. Vi støttet hverandre og heiet på hverandre.

Uansett hvor rart det kan høres ut, så var det sånn. Hege var en del av oss. Og det var leit å se henne reise fra oss.

Dette var uventet for oss alle. Ikke minst for Stefan. Og jeg synes det var tydelig at det påvirket han.

Hvorfor Hege trakk seg, og hvordan vi reagerte, kan du lese her: Full fyr i jakteraketten – Jakten på kjærligheten

 

Kjærlig konkurranseånd

I kjærligheten ligger håpet og troen. Kjærligheten lar seg ikke rikke av konkurranseånd. Den bare er der, til rett tid, og på rett sted. Og det er umulig å vite hvor den vil lande til slutt. Det vet bare de to hjertene som over tid blir trukket mot hverandre.

 

Nå trengte jeg noen minutter alene med Stefan

Nervøst tok jeg mot til meg og spurte Stefan om vi kunne ta en prat. Noe han sa ja til.

Jeg er en fysisk person. Spesielt når jeg ikke er helt komfortabe,l og litt engstelig. For å føle meg tryggere snek jeg min hånd inn i hans store, varme neve. Det ble nok litt unaturlig for Stefan. Forsiktig loset han meg til at vi gikk arm i arm istedet.

Foto: Tv2

Alle spørmålene jeg hadde tenkt å stille han, var som blåst bort, i det vi satte oss ned på en liten plass i skogen. Egentlig var jeg ikke så nervøs for å snakke med han, men ble så urolig og stresset fordi jeg kjente på at vi hadde så lite tid. Egentlig styrte vi vel det selv. Men følelsen av at alt kan skje, hang som en skygge over meg. Jeg fant ikke den indre roen jeg trengte. Roen i meg selv, til å ta den tiden jeg trengte, for å komme naturlig nærmere Stefan. Bak hvert tre kan det når som helst dukke opp en frier som også vil ha tid med bonden.

Vi kjenner jo ikke hverandre ennå. Absolutt ikke. Vi er fortsatt i bli kjent perioden, så de minuttene vi får alene er veldig viktige.

5 kommentarer
    1. Fy søren så tøff du er! Jeg har fulgt alle Jakten sesongene og heier på alle som søker kjærligheten. Selv er jeg gift med en bonde. Stødig mann med trygg armkrok. Blir gøy å følge deg 🥰

      1. Hei 🙂 Synes du det? Det var en lærerik, spennende, morsom og krevende opplevelse. Jeg lærte masse om meg selv gjennom dette. Og det er jeg så takknemlig for. Setter pris på hele den utrolige reisen. Men må innrømme at jeg aldrig har vært så nervøs. Veldig utenfor komfortsonen, og absolutt ingen kontroll på hva som skulle skje. Men uten å gjøre ting man egentlig ikke tør, så kommer man jo heller ikke nærmere drømmen?
        Så fint å høre at du har funnet kjærligheten og din trygge favn. Og en bonde til og med. Så fantastisk fint. Takk for at du følger med på oss, at du leser det jeg skriver og engasjerer deg. Det setter jeg stor pris på.

    2. Mennesker med levd liv, følte følelser og en sjel som vinner over frykten er berikende å følge 🥰 Jeg tror vi har det litt tøffere en mange men så lever vi litt sterkere også på godt og vondt 🌺 Ønsker deg en god helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg