Full fyr i jakteraketten – Jakten på kjærligheten

Foto: Tv2

Full fyr i jakte raketten

Stemningen på gruppedaten var litt preget av at alle jentene gjerne ville synes litt, og lette etter sitt snitt til å stjele litt ekstra tid med Stefan. Den første delen av lunsjdaten hadde vært i overkant hot. Det kan du lese mer om her: Hot gruppedate endte i snørr og tårer – Jakten på kjærligheten

Mulig at smaksløkene våre var litt lammet, men resten av kroppen var i fyr og flamme. Ingenting er som en heit date, for å løse opp, og fjerne unødvendig gruff i jakteraketten. 

Før gruppedaten var det jo ikke mange minuttene jeg hadde fått med Stefan. Det var bare de 5 min. på speed daten. Og akkurat den daten, gikk jo litt så som så. Speed daten kan du lese mer om her:

Speed daten hvor alt gikk galt – Del 1

Speed daten hvor alt gikk galt – Del 2 Jakten på kjærligheten

 

Foto: Tv2

Ville vise Stefan mer av meg

Jeg hadde satt av tid i mitt liv til å bli kjent med han. Og jeg kjente litt på, at jeg måtte prøve å få vist han en annen side av meg, enn den han hadde sett til nå. Min tanke var også at det var viktig å gjøre et godt inntrykk nå, så han hadde mer å vurdere ut i fra, når han skulle velge med seg de frieren han ville ha med seg hjem på gården. 

Det var viktig for meg å prøve alt jeg kunne for å bli invitert med på gården. Jeg tenkte at når jeg kom hjem til han, så ville alt kanskje roe seg litt. At det da ville bli mer tid til å være sammen, at han ville ha mer tid til hver og en av oss, og at det å bli kjent ville bli mer naturlig, også for han.

 

Hege trekker seg

Hege var raskt ute med å be om en samtale med Stefan. Oi, tenkte jeg. Her er det om å gjøre å være litt på. Jeg tenkte at jeg ville bryte inn i samtalen deres når jeg kjente at det var riktig. En fin balansegang det der. Å ha respekt for at alle vil ha sine minutter med han, men samtidig ikke være redd for å gripe muligheten til en prat alene.

Før jeg rakk å sette ord ut i handling, kom de tilbake til oss. Og Hege slapp bomben om at hun ville tekke seg. Jeg ble helt målløs. For hun hadde til nå vært åpen om, at hun ville være med så lenge som mulig, og ville gjøre alt hun kunne for å bygge en relasjon med Stefan.

 

De andre jentene er dønn forelsket i deg

Det er fint å se den siste samtalen mellom de to. Frem til nå, har jeg ikke fått akkurat den biten til å falle på plass. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor hun valgte å reise hjem. Når jeg ser henne forklare, så forstår jeg hvorfor det ble sånn for henne. Og det er styrke i å gi seg, når en kjenner at dette ikke er riktig.

Jeg er enig med Hege i at noen av jentene allerede var småforelsket i Stefan. Det var veldig tydelig. Jeg var nok ikke en av de. For jeg, som Hege, trenger tid med en mann for å kjenne på forelskelse. Og det hadde jeg jo ikke hatt.

For meg er det litt underlig at så sterke følelser kan gro for en mann som er helt ukjent? Min opplevelse var nok at noen av jentene hadde gryende følelser, men ikke dønn forelsket kanskje. Jeg tror heller at håpet, og ønsket om, å møte den store kjærligheten var veldig sterk. Og det synes jeg er en både fin og ærlig sak. Så kanskje forelskelsen var mer knyttet til drømmen og håpet, enn selve bonden?

Foto: Tv2

Merkelig setting å være i

Ja, det er det virkelig. Og det må nesten oppleves tror jeg, for å fullt ut forstå hvordan det oppleves. Her er jeg sammen med seks andre flotte damer, som alle ønsker tid med Stefan. Tid vi egentlig ikke får. Alt er styrt av bonden og produksjonsteamet. Og de har all kontroll. Min kontroll, over noe som helst i denne settingen, sa jeg fra meg i det jeg kom hit til Rømskog.

 

Tenkt gjennom på forhånd

For meg var ikke dette veldig overraskende. Jeg hadde tenkt gjennom hvordan jeg trodde at dette ville bli på forhånd. Ikke bare tv biten av det, men også å skulle forholde meg til flere jenter som jakter på sammen mann. Hvor han er stjerna i produksjonen, men også blandt oss friere. All oppmerksomhet vil naturlig falle på han. I hvert fall inntil alt lander litt hjemme på gården hans.

For meg var det livsnødvendig å tenke nøye gjennom deltagelsen, også av personlige grunner. Jeg var redd og nervøs for at jeg ikke ville klare å gjennomføre dette. Dette kom til å bli tøft tenkte jeg. Og kanskje for tøft for ei med min bakgrunn? Iskalde føtter før avreise – Jakten på kjærligheten

Det jeg ikke visste akkurat da, var at denne gruppedaten var langt fra over. Mye spennende lå foran oss denne dagen.

Det var viktig for meg å få noen dyrebare minutter med Stefan alene. Jeg ville så gjerne finne ut mer om denne mannen, som var modig nok til å lete etter kjærligheten, i beste sendetid på tv. Et bitte, lite glimt hadde jeg fått inn i hans innerste. Det er jo ikke bare han som skal velge. Jeg skal jo også prøve å finne ut om jeg velger å bli enda bedre kjent med han. Om jeg fikk alenetid med Stefan, og hvordan det eventuelt gikk kan du lese her: Jakten på de dyrebare minuttene – Jakten på kjærligheten

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg