Jakten på kjærligheten – bonden fikk en uggen følelse etter min speed date

“Veit du hva… jeg sitter med en litt sånn uggen følelse.

Jeg føler meg litt sånn dårlig etter det møtet. Jeg fikk litt vondt i magen rett og slett.

Jeg synes ikke det var noe behagelig” – Stefan

Når 3. episode av Jakten på kjærligheten begynner med disse sterke ordene fra bonden Stefan, og du ser at jeg går ut av døren, tydeligvis rett etter min speed date, da fikk jeg litt sjokk. Alt stivnet til på innsiden av kroppen min. Et stort spørsmålstegn plasserte seg midt mellom mage og hjerte, og spredte seg som kald angst i hele meg. Hva i all verden? Tenkte jeg. Gjorde jeg virkelig så dårlig inntrykk?

Å nei! Er det virkelig sant? Ble han uggen av å møte meg? Dette kommer jo ikke til å gå bra. Hjertet gjemte seg under fotsålene mine, mens en liten tåre lurte seg frem i mine vidåpne, sjokkerte øyne. Aldri har jeg noen gang opplevd at noen blir uggen av å treffe meg.

Humøren (humor + sjarmør = humøren) Sebastian

Bonden Sebastian og frierne hans lettet litt på stemningen. Hodet mitt jobbet fortsatt på høygir, og jeg ville egentlig bare se resten av min egen speed date. Bli ferdig med det. For så å bare gjemme meg for resten av verden.

Men så godt å kunne hvile litt i humoren til Sebastian. Han er jo så herlig åpen, ærlig og morsom. Det synes virkelig hvor positiv og interessert han er i frierne sine. Og for et knippe med herlige jenter. De byr på seg selv, og du merker hvor betatt de er av han allerede.

Gode, sjarmerende Ole-Johan

En ivrig, spent og nervøs Ole-Johan er klar for å treffe sine friere for første gang. Han virker så god og snill synes jeg. Og han er så ekte hele tiden, virker trygg i situasjonen, selvom du også ser hvor skummelt han synes det er. Tenk så tøft det må være for bøndene, å skulle prøve å danne seg et inntrykk av alle disse jentene, på så kort tid? For hver speed date varer i kun 5 min. Ole-Johan har helt klart forberedt seg godt, og er opptatt av å finne ut mer om frierne.

Skjønne Tina

“Har alle blå skjorter?” Da måtte jeg le altså. Og det hadde de jo. Lurer på om det var tilfeldig? Tina kommer så godt frem på skjermen synes jeg. Hun er bare så skjønn. Og hun prater så lett og fint med friergutta. Kjenner at jeg virkelig håper at hun finner mannen i sitt liv. Gleder meg til å se hvem hun velger med seg videre.

Herlig spennende å følge med på alle de andre

Det er minst like gøy å følge med på de andre bøndene og frierne deres. Jeg lever meg inn i alt som skjer, og føler med dem hele veien. Når det blir kleint, morsomt, når usikkerheten og nervene styrer. Kjenner meg så igjen. Samtidig er det deilig annerledes, å stå litt på utsiden, og bare se på at kjærlighetsjakten utspille seg uten å være følelsesmessig invovlert.

Stefan mister både munn og mæle

Så, endelig tilbake til Stefan og meg. Og man kan trygt si at han leter etter ord ja. Og så alvorlig han er. Her blir det bråstopp i vår date. Og du ser hvordan jeg faller litt sammen, mens jeg sitter der med en diger, lysende, rød klovnenese midt i fjeset. Jeg husker så godt følelsen jeg satt der med, når han ikke helt tok spøken. Ei heller var helt med på tanken bak. Det var kleint det. Og akkurat da var jeg helt sikker på, at jeg hadde blåst alle mine sjanser langt ut i universets manesje, til å bli kjent med han. Langt mindre være et kjærestepotensiale for bonden Stefan. I hodet mitt var jeg på vei opp på rommet, hvor jeg pakket kofferten, og dro hjem med halen mellom bena.

Klikk på lenken og les om hvorfor jeg hadde med en klovnenese:

Å føle seg som en klovn, betyr ikke at man er en klovn

Her blir det bråstopp og spol tilbake i episoden også. En skjelven og nervøs meg, gjør seg klar på hotellrommet, til å møte Stefan for aller første gang. Jeg viser frem gaven, og forteller at jeg hadde lurt veldig på hva jeg skulle ta med meg, som en liten oppmerksomhet til bonden.

Det er veldig vanskelig å finne på noe å gi, som han kanskje vil like, men som samtidig sier noe om denne litt skremmende situasjonen vi har satt oss selv i. Gaven bør jo også si litt om hvem jeg er. Tanken min var at, et førstehjelpsskrin kunne være nyttig for en mann som får 8 friere i fanget samtidig. Mer om tanken bak gaven leser du HER

Hvordan resten av speed daten gikk kan du lese HER

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg